ponnynfox

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Moa - 3 februari 2012 21:00

Ja, som ni ser har jag gjort en ny header igen haha den här kommer nog stanna ett tag  jag är iaf nöjd. Kommentera vad ni tycker.  

Av Moa - 3 februari 2012 20:02

Hej! Ja förbered er på ett väldigt långt inlägg eftersom jag inte bloggat från onsdag ja bäst man börjar då annars blir man aldrig klar.



Onsdag.

På Onsdag var jag i stallet och skötte Fox. Det här gjorde jag:

  • Mockade,sopade
  • Tvättade vattenkopp och krubba
  • Borstade av han och tog hovarna innan leona skulle rida.
  • Tog av han grejerna efter Julia ridit och ryktade snabbt och tog hovarna och ansiktet.
  • Myste i massor.

Ja det var väl det jag gjorde med honom och hann som sagt inte blogga efter stallet.


Torsdag.

Torsdagen var jag i stallet och skötte Arizona som vanligt. Det här gjorde jag.


  • Mockade,sopade
  • blandade maten
  • tog in 4
  • Kylde hennes ben i 20 min
  • Ryktade och mös lite.
  • Kylde sen hennes ben i 20 min igen.
  • Satte på någon salva och inner täcket.

Det jag gjorde.Stakarn har slagit sig i hagen och har en bula på höger fram som man måste kyla.


Fredag.

Fredag var ju idag, haha.. Men skötte iaf Arizona med Smilla och sen har jag ju hoppat.

Det här gjorde jag och Smilla med henne.

  • Mockade,sopade
  • Blandade maten
  • Tog in 4
  • Kylde hennes ben i 20 min
  • Spånade
  • Ändrade foderstaten.

Ja, hann inte borsta henne eftersom vi sen skulle hoppa. Men Stinas mamma skulle fixa resten.

Så här gick hoppningen idag då.

Vi började med att värma upp i båda varven sen fick vi välja själva i trav och så skulle vi göra volter runt hindrena. Hon råkade välta ner ett hinder stöd då hon ville hoppa och jag styrde bort henne och då blev det för snäv sväng.

Sen hoppade vi i trav två hinder på långsidan.

Gjorde sen en bana som ni ser här nere:

 

Den blev lite slarvig men jag är inte så bra på sånt här vett ni;)

Hoppade iaf det lilla krysset sen kom vi på ett kryss igen och sen på ett räcke. Wanda var jätte duktig och jag är jätte nöjd med henn men det jag måste tänka på är att mina hälar inte kommer uppåt och att inte luta så mycket framåt.

 

Inte bild från idag. Alma fotade förresten så kommer nog upp om hon fick någon bra bild.

Så nu har jag nog berättat allt;)

Av Moa - 3 februari 2012 13:15

Dissar till detta excellent showmaster schabrak inte så snygg i färgen men finns att köpa på hööks för 229kr

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! jag heter Moa och är 10 år och det är jag som kommer blogga här.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket tv program tycker du är bäst?
 melodifestivalen
 Idol
 Ponnyakuten
 Fångarna på fortet
 Familjen annorlunda
 Gladiatorerna

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards